Diensten


Wat doen we non-stop, dag in dag uit naast ademhalen? Communiceren!

De kwaliteit van de communicatie in en tussen bedrijven bepaalt in mijn optiek ook het succes van een bedrijf.

Hoe optimaliseer je de communicatie?

Door in bedrijven te focussen op de verbetering van de samenwerking en van de klantgerichtheid (ook bij afdelingen die niet een commercieel label hebben). En tussen bedrijven meer focus aan te brengen op de commerciële onderwerpen (hoe ga ik om met verschillende klanttypen en waar liggen mijn kwaliteiten en verbeterpunten in klantcontact).

Een aantal praktijkvoorbeelden waar vorige klanten tegen aan liepen:

– Mijn organisatie heeft veel personeel bij de weg en het besef van klantgerichtheid kan wel een boost gebruiken.
– Mijn organisatie heeft baliemedewerkers en zij vragen zich af waarom de ene klant binnen 2 minuten weer weg is, maar de ander 20 minuten aan de balie staat om meer informatie in te winnen?

– Waarom kan de ene sales collega zo goed een potentiële klant overtuigen om aan tafel te komen, maar heeft diezelfde persoon zoveel uitdagingen met onderhandelen?

Ik vertel u graag meer over mijn trainingsprogramma’s die deze onderwerpen aansnijden. Kijk ook eens bij “DISC” hoe de profielen hier een positieve rol in kunnen spelen. Uiteraard licht ik het één en ander ook graag toe (contact).